Szkolenie: Terapia ręki – jako forma wspomagania nauki pisania i uczenia się u dzieci w okresie wczesnoszkolnym w Zachodniopomorskim CSIM MEDINCUS

Terapia ręki jako forma wspomagania nauki pisania i uczenia się u dzieci w okresie wczesnoszkolnym
Termin: 25.11.17 r., (6 godz.)
Miejsce: Zachodniopomorskie Centrum Słuchu i Mowy „Medincus”
ul. Starzyńskiego 3-4, 70-506 Szczecin

Rejestracja:
tel. +48 91 455 33 00, e-mail: szkolenia.szczecin@medincus.pl

Organizator:
Instytut Narządów Zmysłów
Ilość uczestników ograniczona
Koszt udziału jednej osoby w szkoleniu to 250,00 PLN
Zapewniamy materiały szkoleniowe.

Terapia Ręki to pojęcie, które jest coraz powszechniej używane w kontekście wspierania rozwoju dziecka. Mimo powszechnej wiedzy o prawidłowym trzymaniu kredki czy długopisu, często rodzice nie wiedzą, że problemy artykulacyjne czy samoobsługowe wynikają z zaburzonej pracy rąk.
Wykrycie wszelkich nieprawidłowości we wczesnym etapie rozwoju dziecka stwarza możliwość zapobiegania głębszym zaburzeniom i utrwalaniu złych nawyków.
Terapia Ręki pozwala na wczesne eliminowanie zaburzeń małej motoryki.

Szkolenie przeznaczone dla: rodziców, pedagogów, psychologów, nauczycieli, wzbogacające wiedzę na temat trudności grafomotorycznych dzieci.

Zarys szkolenia:
Uczestnicy poznają zagadnienia dotyczące rozwoju motorycznego dziecka z ukierunkowaniem na rozwój małej motoryki i nauki pisania. Przedstawione zostaną główne przyczyny trudności grafomotorycznych, oraz sposoby ich rozwiązywania. Uczestnicy warsztatów otrzymają gotową bazę ćwiczeń, które pomogą w lepszym przygotowaniu dzieci do nauki szkolnej, głównie pod kątem pisania.

Prowadzący: mgr Marcin Machowski
Psycholog, specjalizacja kliniczna, terapeuta integracji sensorycznej, współtwórca studiów podyplomowych „Podejście sensoryczne w diagnozie i terapii dzieci z zaburzeniami rozwoju”, wykładowca na Wyższej Szkole Rehabilitacji w Warszawie. Na co dzień współpracuje z Magdaleną Okrzasą – nauczycielem metody integracji sensorycznej, prezesem Fundacji OKNO, uczestnicząc w różnego rodzaju projektach badawczych z zakresu integracji sensorycznej. Prowadzi również badania w ramach doktoratu dotyczące procesów integracji sensorycznej. Obecnie współtworzy nową metodę
stymulacji dziecka pod kątem nauki szkolnej. Prowadzi liczne warsztaty dla Rodziców i terapeutów z zakresu neuroanatomii i fizjologii systemu nerwowego, terapii ręki, technik wyciszających, integracji odruchów, wykorzystania terapii SI w rozwoju mowy u dzieci, itp. Oprócz pracy naukowej, prowadzi zajęcia z dziećmi pod kątem integracji sensorycznej, terapii ręki oraz treningu koncentracji uwagi Play Attention Learning System. Zdobyte doświadczenie w różnych ośrodkach terapeutycznych, jak również liczne kursy i szkolenia z zakresu neurologii, fizjologii, fizjoterapii, psychologii i neuropsychologii, stanowią mocną bazę do pracy z dziećmi z różnymi dysfunkcjami.