Sylwia Buśko

3 kwietnia 2019 by administartor
Sylwia-Kowalska_SZCZECIN.png
mgr

Sylwia Buśko

FILIA

ZACHODNIOPOMORSKIE CENTRUM SŁUCHU I MOWY MEDINCUS

Specjalizacja

Fizjoterapia

Diagnostyka i leczenie:

  • Terapia psychomotoryczna dla dzieci z zaburzeniami rozwojowymi wg M. Procus i M. Block,
  • Diagnoza Integracji Sensorycznej,
  • Terapia Integracji Sensorycznej,
  • Konsultacje dla rodziców niepokojących się rozwojem swojego dziecka,
  • Wizyta fizjoterapeutyczna NDT-Bobath,
  • Diagnoza INPP,
  • Integracja Bilateralna,
  • Terapia Ręki,
  • Terapia Taktylna,
  • Ocena psychoruchowa niemowląt.

Wykształcenie:

  • Studia licencjackie – Wyższa Szkoła Edukacji i Terapii w Szczecinie, kierunek Fizjoterapia,
  • Studia magisterskie – Pomorski Uniwersytet Medyczny, kierunek Fizjoterapia,
  • Studia podyplomowe – Uniwersytet Szczeciński,  kierunek Oligofrenopedagogika – Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną,
  • Studia podyplomowe – Uniwersytet Szczeciński, kierunek Przygotowanie pedagogiczne.

Doświadczenie zawodowe:

  • 2014 – obecnie, fizjoterapeuta, terapeuta SI i Psychomotoryki w Zachodniopomorskim Centrum Słuchu i Mowy MEDINCUS,
  • 2014, fizjoterapeuta, Ośrodek Rehabilitacyjno-Wypoczynkowy w Pobierowie,
  • wykładowca akademicki,
  • prelegent na konferencjach dotyczących rozwoju dzieci,
  • prowadząca warsztaty i szkolenia dla rodziców oraz nauczycieli z zakresu rozwoju i stymulacji dzieci , m.in.:„Integracja sensoryczna w pigułce”, „Niepokojące sygnały w rozwoju motorycznym oraz objawy zaburzeń integracji sensorycznej w pierwszym roku życia dziecka”.

Ukończone kursy, szkolenia, warsztaty, udział w konferencjach:

  • Metoda Ruchu Rozwijającego wg Weroniki Sherborne I stopnia,
  • Zawodowy kurs masażu klasycznego II stopnia,
  • Pierwsza pomocy przedmedycznej z modułem: pierwsza pomoc dziecku i
    niemowlęciu,
  • Neurobiologiczne podstawy Integracji Sensorycznej,
  • Diagnozowanie problemów i potrzeb edukacyjnych w przedszkolu i szkole,
  • Wsparcie dla uczniów z trudnościami w czytaniu i pisaniu,
  • Neurosensomotoryczna Terapia Taktylna wg dr S. Masgutowej,
  • Kinezjologia Edukacyjna I i II stopień,
  • Terapia Ręki,
  • Neurorozwojowa prewencja i korekcja wad postawy u niemowląt i małych dzieci,
  • Integracja Sensoryczna II stopień,
  • PNF Propropreceptive Neuromuscular Facilitaion część 1 i 2,
  • Kinesiology Taping,
  • Metoda Integracji Sensorycznej we wspomaganiu rozwoju mowy,
  • Pomoc psychologiczna dziecku z mutyzmem wybiórczym i jego rodzinie I,
  • Terapia dziecka z mutyzmem wybiórczym II,
  • Centralne zaburzenia przetwarzania słuchowego u dzieci,
  • Wczesna interwencja. Elementy diagnozy i terapii dziecka w wieku 0.-12. miesięcy z zaburzonym rozwojem psychoruchowym,
  • Konferencja Naukowo-Szkoleniowa ” Słucham, więc potrafię”,
  • Teoria i praktyka terapii psychomotorycznej wg Procus i Block I,
  • Teoria i praktyka terapii psychomotorycznej wg Procus i Block w zakresie prawidłowego ruchu i masażu IIA,
  • Konferencja Naukowo-Szkoleniowa ” Rehabilitacja i aktywność ruchowa w pediatrii”,
  • Stabilizacja tułowia i kończyn,
  • INPP Integracja odruchów pierwotnych wg dr Sally Goddard – program szkolny,
  • Konferencja Naukowo-Szkoleniowa” Klasyfikacja, diagnoza i terapia procesów przetwarzania sensorycznego”,
  • Szumy uszne i nadwrażliwość słuchowa, a trudności szkolne,
  • Afazja dziecięca, niedokształcenie mowy o typie afazji (pochodzenia korowego),alalia. Diagnoza i terapia dzieci z zaburzeniami mowy uwarunkowanymi korowo,
  • Staż terapeutyczny pod okiem instruktora PSTIS p. Magdaleny Okrzasy w ośrodku
    terapeutycznym fundacji „Okno” w Warszawie,
  • Centralne zaburzenia przetwarzania słuchowego a trudności szkolne u dzieci,
  • Terapia ręki jako forma wspomagania nauki pisania i uczenia się u dzieci w okresie wczesnoszkolnym,
  • Wybiórczość pokarmowa w ujęciu sensoryczno-motorycznym,
  • Techniki wyciszające jako forma wspomagania dziecka nadruchliwego lub nadwrażliwego,
  • Kinesiotaping w logopedii i fizjoterapii stomatologicznej,
  • Symultaniczno-Sekwncyjna Nauka Czytania Metodą Krakowską,
  • Prelegent na Konferencji dotyczącej zaburzeń komunikacji i mowy u dzieci ” Jak pomagać dzieciom z opóźnionym rozwojem mowy i z innymi trudnościami komunikacyjnymi pochodzenia centralnego”,
  • Prelegent na wykładach „Słyszeć nie znaczy słuchać- ośrodkowe zaburzenia słuchu”,
  • Prelegent na Konferencji dotyczącej zaburzeń komunikacji i mowy u dzieci ” Zaburzony rozwój mowy i co dalej? Terapia Psychomotoryczna wg Procus i Block jako forma wspomagania dzieci”,
  • INPP roczne szkolenie z zakresu diagnozowania i leczenia niedojrzałości neuromotorycznej (w trakcie),
  • NDT Bobath Basic.

 Członkostwo w Towarzystwach Naukowych:

  • PSTIS Polskie Stowarzyszenie Terapeutów Integracji Sensorycznej,
  • KIF Krajowa Izba Fizjoterapeutów.
Copyright by CSIM 2021. Все права защищены.

Copyright by CSIM 2021. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Realizacja: X-Connect.pl
Cвершение: X-Connect.pl
Skip to content