Stymulator Polimodalnej Percepcji Sensorycznej do prowadzenia terapii metodą Skarżyńskiego nagrodzony Godłem Promocyjnym „Teraz Polska”

Opracowany przez Centrum Słuchu i Mowy Sp. z o.o. Stymulator Polimodalnej Percepcji Sensorycznej do prowadzenia terapii metodą Skarżyńskiego został nagrodzony w Konkursie „Teraz Polska” dla Przedsięwzięć Innowacyjnych. To dla nas bardzo ważna nagroda. Dwa lata temu zostaliśmy wyróżnieni za usługi w zakresie diagnostyki, leczenia i rehabilitacji słuchu i mowy przy wykorzystaniu nowoczesnych rozwiązań telemedycznych. Dzisiaj ponownie znaleźliśmy się w gronie laureatów. To dowód na to, że sprawny rozwój naszej firmy idzie w parze z dostarczaniem najlepszych usług i produktówmówi prof. nadzw. dr hab. n. med. Piotr H. Skarżyński, członek Zarządu Centrum Słuchu i Mowy Sp. z o.o. – Jestem dumny z tej nagrody, zwłaszcza że rekomendacji do Godła Promocyjnego „Teraz Polska” udzieliła nam Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości.

W tegorocznej edycji konkursu „Teraz Polska” wyróżniono 12 produktów, 10 usług, dwa przedsięwzięcia innowacyjne i dwie gminy. Po raz dziewiąty przyznano również tytuły „Wybitnego Polaka”. Uroczysta gala wręczenia statuetek „Teraz Polska” odbyła się 18 czerwca br. w Teatrze Wielkim w Warszawie. Godło „Teraz Polska” przyznano już po raz 28. Do tej pory nagrodzono nim blisko 700 podmiotów.

***

Terapia SPPS metodą Skarżyńskiego to innowacyjna metoda stosowana u osób z zaburzeniami centralnego przetwarzania słuchowego. Poza zmysłem słuchu stymuluje i angażuje także wzrok oraz dotyk, pobudza ich wzajemną koordynację i pozwala małemu pacjentowi lepiej zintegrować odbierane bodźce. Tym, co wyróżnia tę metodę, jest połączenie stymulacji słuchowej z treningiem psychologicznym. Daje to o wiele większe możliwości efektywnego oddziaływania na osoby borykające się z trudnościami z przetwarzaniem słuchowym – mówi prof. nadzw. dr hab. n. med. Piotr H. Skarżyński.

Dlaczego tak się dzieje? Dziecko często bowiem może dobrze słyszeć, ale niewłaściwie odbierać to emocjonalnie. Podczas terapii pacjent uczy się właściwie odbierać i rozumieć emocje, kontrolować swoje myśli i zachowania w różnych sytuacjach społecznych. Podczas terapii obserwujemy poprawę w zakresie umiejętności słuchowych dziecka, czyli wzrasta przede wszystkim poziom percepcji, różnicowania, lateralizacji i lokalizacji sygnału dźwiękowego – dodaje prof. nadzw. dr hab. n. med. Piotr H. Skarżyński. – Dzięki integracji wielozmysłowej oraz oddziaływaniu w sferze emocjonalnej efekty po zastosowaniu terapii SPPS u dziecka widoczne są zarówno w środowisku szkolnym, jak i domowym. Pacjenci osiągają lepsze wyniki w nauce, czytaniu i pisaniu, a także poprawiają zdolność koncentracji uwagi oraz komunikacji językowej.