Zrzut-ekranu-2020-10-20-o-16.14.46-1200x650.png
20/paź/2020

14 października 2020 r. odbyła się uroczysta Inauguracja kolejnego roku akademickiego na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego. Wykład Inauguracyjny pt. „Kajetany – medycyna, biznes czy coś więcej” wygłosił prof. dr hab. Piotr H. Skarżyński.

Uroczystość otworzyło wystąpienie Jego Magnificencji Rektora UW, prof. dr hab. Alojzego Z. Nowaka oraz Dziekana Wydziału Zarządzania UW – prof. dr. hab. Grzegorza Karasiewicza.

W swoim wykładzie prof. Skarżyński opowiedział m.in. o tym, jak powstawała cała sieć MEDINCUS, która obecnie składa się z 14 przychodni w całej Polsce oraz z 8 filii na świecie, a także o wyzwaniach, z jakimi mierzy się obecnie otolaryngologia. Profesor omówił również poszczególne działania w zakresie diagnostyki pacjentów, ich leczenia oraz późniejszej rehabilitacji.

Zapraszamy do zapoznania się z wykładem.

 


Zrzut-ekranu-2020-10-21-o-15.40.35.png
21/paź/2020

Serdecznie zapraszamy do udziału w II Kongresie „Zdrowie Polaków”, który odbędzie się 26-27.10.2020 r. W związku z sytuacją panującą w kraju i na świecie wydarzenie odbędzie się w formie online i będzie dostępne na kanale YouTube. Światowe Centrum Słuchu oraz Instytut Narządów Zmysłów są jednymi z organizatorów tego wydarzenia.

Główne przesłanie tegorocznego Kongresu dotyczy edukacji społecznej i konieczności propagowania odpowiednich postaw prozdrowotnych. W ramach Kongresu odbędzie się wiele debat i paneli. Będzie można zapoznać się nie tylko z przełomowymi osiągnięciami, lecz także z przedstawionymi z zaangażowaniem i troską problemami, które wciąż pozostają do rozwiązania. Wnioski z poszczególnych debat staną się punktem wyjścia do dalszych dyskusji, które będą się odbywać w naszym wspólnym, społecznym interesie.

Całość programu uzupełnią specjalistyczne wykłady konsultantów krajowych w kilkudziesięciu dziedzinach medycyny i wybitnych autorytetów. Celem wszystkich wystąpień jest w pierwszej kolejności przekazanie cennych wskazówek, jak dbać o zdrowie, jakie są zalecenia dla pracowników ochrony zdrowia oraz dla każdego obywatela, które wynikają z aktualnego zakażenia COVID-19.

Zapraszamy już dziś do zapoznania się z PROGRAMEM KONFERENCJI.

Wydarzenie będzie można śledzić pod następującymi linkami:

Udział w Kongresie jest bezpłatny. Serdecznie zapraszamy!


gf-kwxF-qez4-97VJ_medycyna-to-przygoda-zycia-piotr-h-skarzynski-dla-akademii-zarzadzania-i-rozwoju-664x442-nocrop.jpg
12/paź/2020

“Medycyna, jak powiedział śp. prof. Religa, to przygoda życia. Są to długie studia, ciężkie, ale uczą nas bardzo wielu różnych aspektów. Jeśli ktoś chce mieć kontakt z ludźmi, nie tylko pomóc, ale widzieć satysfakcję na twarzy rodziców leczonego dziecka, to są studia dla niego.” – mówi prof. dr hab. n. med. Piotr Skarżyński w miniwykładzie dla nowej platformy edukacyjnej Akademia Zarządzania i Rozwoju.

Piotr H. Skarżyński, absolwent zarządzania na Uniwersytecie Warszawskim oraz Wydziału Lekarskiego Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego, na którym uzyskał tytuł doktora nauk medycznych, a następnie tytuł doktora habilitowanego, podkreśla, że studiując medycynę, trzeba być oczywiście przygotowanym na ciężką pracę i dużo nauki. – “Warto się interesować pewnymi rzeczami, od przyrody, po chemię i różne eksperymenty, żeby mieć łatwiej, ale nie tylko takie osoby się nadają na te studia” – zaznacza.

Czego można spodziewać się na studiach medycznych? O tym można się przekonać, słuchając wypowiedzi Piotra H. Skarżyńskiego:

Fot.: YouTube/Akademia Zarządzania i Rozwoju


digital-poland_spoleczenstwo-5-0_v2_piotr-skarzynski-1200x627.png
09/paź/2020

Profesor Piotr H. Skarżyński udzielił wypowiedzi eksperckiej w tegorocznej edycji raportu pt. ,,Technologia w służbie społeczeństwu. Czy Polacy zostaną społeczeństwem 5.0?”. Premiera raportu opracowanego przez Fundację Digital Poland odbyła się 7 października podczas konferencji Digital Summit. Zostały na niej omówione najważniejsze wnioski płynące z raportu.

Raport “Technologia w służbie społeczeństwu. Czy Polacy zostaną społeczeństwem 5.0?”, pokazuje nastawienie Polaków do nowych technologii. Druga edycja tego badania powstała w wyjątkowym czasie, dlatego pokazuje wyjątkowe mechanizmy. Pandemia COVID-19 przyspieszyła proces cyfrowej transformacji, która od lat stopniowo zmienia funkcjonowanie społeczeństw.

Ostatnie miesiące pokazały, że nowe technologie są gwarancją skutecznych narzędzi antykryzysowych. Zauważyliśmy, jak ważna jest wydajność Internetu, który umożliwił przeniesienie do wirtualnej przestrzeni pracy, edukacji oraz opieki zdrowotnej. Zaczęliśmy też masowo korzystać z płatności zbliżeniowych, cyfrowych zakupów i telemedycyny. Czy na zbudowanych w tym czasie cyfrowych fundamentach powstanie nowe społeczeństwo? Na to pytanie można znaleźć odpowiedź w raporcie.

Poniżej znajduje się fragment wypowiedzi prof. Piotra H. Skarżyńskiego, która koncentrowała się wokół tematu zdrowia, a szczególnie korzyści płynących z telemedycyny.

„Wśród wniosków płynących z badania zdecydowanie najbardziej cieszy fakt, że Polacy patrzą na nowe technologie pozytywnie i utożsamiają je z narzędziem ułatwiającym ich życie. Deklarują, że z chęcią sięgają po nowinki technologiczne. Aż 97 proc. Polaków uważa, że technologie są potrzebne – to ogromny potencjał, który powinniśmy pielęgnować. W naszym społeczeństwie szczególnie dobrze są oceniane nowe technologie w medycynie takie jak np. tomografia, rezonans magnetyczny, szybkie wykrywanie nowotworów (92 proc. badanych). Znaczna populacja już teraz sięga także po zdalne konsultacje medyczne z wykorzystaniem Internetu (co trzeci respondent) i ocenia je coraz bardziej pozytywnie.

Telemedycyna, czyli zdalna opieka nad pacjentem jest jednym z najważniejszych kierunków w medycynie przyszłości. Otolaryngologia to dziedzina, w której takie rozwiązania telemedyczne są praktykowane od wielu lat. Jako pierwsi na świecie stworzyliśmy w 2009 roku Krajową Sieć Teleaudiologii, czyli sieć współpracujących ze sobą ośrodków. System ten umożliwia przeprowadzanie telekonsultacji z udziałem pacjentów i specjalistów z kilku ośrodków jednocześnie, zdalną rehabilitację oraz telefitting, czyli zdalne ustawianie parametrów w procesorach mowy u pacjentów z implantami słuchowymi. Rozwiązanie to przynosi szereg korzyści. Umożliwia ono świadczenie usług medycznych na odległość, niweluje bariery geograficzne i finansowe związane z przemieszczaniem się pacjentów do specjalistycznych ośrodków medycznych oraz zwiększa dostęp pacjentów do doświadczonej, wykwalifikowanej kadry. Z kolei samym specjalistom zapewnia ono nowoczesne metody uczenia się i zdobywania doświadczenia.”

 

Zapraszamy do zapoznania się z pełną wypowiedzią profesora.

Pełny raport można pobrać tutaj.

Z raportem można zapoznać się także na stronie Digital Poland.


Rzeszó_SPPS-S-1200x677.jpg
07/paź/2020

7 października 2020 roku Julita Sobańska, surdologopeda z Podkarpackiego Centrum Słuchu i Mowy MEDINCUS w Rzeszowie przeprowadziła szkolenie w Nowej Dębie dla kadry Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej na temat: „Stymulator Polimodalnej Percepcji Sensorycznej w rehabilitacji zaburzeń przetwarzania słuchowego”.

Podczas szkolenia omówiono: przyczyny i objawy zaburzeń przetwarzania słuchowego, proces diagnostyczny, terapię słuchową metodą SPPS-S, logopedyczne treningi słuchowe i strategie kompensacyjne w APD. Pytania ze strony terapeutek dotyczyły prezentacji zestawu SPPS-S, przebiegu terapii słuchowej metodą Skarżyńskiego i jej wpływu na efektywność rehabilitacji zaburzeń przetwarzania słuchowego. Kierownik Podkarpackiego Centrum Słuchu i Mowy MEDINCUS Dorota Szuber dziękuje Dyrektor Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Nowej Dębie Ewie Szczepan za owocną współpracę między obiema placówkami.

Więcej na temat metody SPPS-S można przeczytać tutaj.


DSC_9257-1200x800.jpg
16/paź/2020

16 października 2014 roku powstało Centrum Głosu dla Profesjonalistów w Warszawie. Mija już sześć lat funkcjonowania tej placówki. Podsumowania tych minionych sześciu lat dokonała prof. nadzw. dr n. med. Agata Szkiełkowska, otolaryngolog, audiolog i foniatra oraz kierownik filii. Wyjaśniła przy tym, dlaczego praca nad głosem jest tak istotna.

Przypomnijmy, Centrum Głosu dla Profesjonalistów to ośrodek oferujący kompleksową opiekę lekarską osobom, dla których głos jest narzędziem pracy. Jest to pierwsza taka placówka w Polsce. Pracujący w ośrodku zespół specjalistów skupia otolaryngologów, audiologów, foniatrów, logopedów, psychologów, terapeutów głosu i fizykoterapeutów, którzy świadczą pacjentom usługi z zakresu diagnostyki, terapii i rehabilitacji. Innymi słowy, ich zadaniem jest pełna ochrona i wieloaspektowe leczenie głosu pacjentów.

 

16 października minęło 6 lat działalności Centrum Głosu dla Profesjonalistów w Warszawie. Jak Pani ocenia funkcjonowanie tej placówki przez te ostatnie 6 lat?

AS: W zasadzie inspiracją do utworzenia Centrum Głosu dla Profesjonalistów byli sami pacjenci, którzy pracują na co dzień głosem i to tak naprawdę właśnie oni dali nam impuls, by zorganizować ośrodek zapewniający im profesjonalną pomoc i kompleksową opiekę. Z perspektywy tych minionych 6 lat uważam, że to był znakomity pomysł. I to nie jest wyłącznie moja subiektywna ocena, ale głównie opinie pacjentów, którzy są bardzo zadowoleni, że jest takie miejsce, w którym zawsze tę pomoc i kompleksową opiekę mogą uzyskać. Często działamy jak pogotowie ratunkowe, bo pomoc musi być natychmiastowa, tu i teraz, często tuż przed koncertem, spektaklem czy innym wydarzeniem wymagającym dobrej sprawności komunikacyjnej. To przynosi nam wiele nerwowych momentów, ale też wiele satysfakcji, gdyż nasze działania są skuteczne.

Jacy pacjenci się do Państwa najczęściej zgłaszają?

Artyści stanowią 90% naszych pacjentów. Wśród nich dominują wokaliści zarówno z branży rozrywkowej, jak również wykonawcy muzyki poważnej. Kolejną dość liczną grupą są znani aktorzy scen polskich oraz politycy. Dużą grupę pacjentów stanowią nauczyciele, wykładowcy, tłumacze, jak również studenci i uczniowie szkół muzycznych. To są główni beneficjenci naszych usług.

Pacjentów przybywa. Paradoksalnie, fakt, że placówka jest mała, stanowi z punktu widzenia naszych pacjentów duży atut. Jest tak dlatego, że w naszym Centrum bywają często pacjenci, którzy są osobami bardzo rozpoznawalnymi. Nie zawsze zaburzeniem głosu, które świadczy o jakiejś dysfunkcji czy niedyspozycji, chciałoby się dzielić z innymi. Dlatego zwykle przyjmujemy pacjentów na godzinę i rzeczywiście dbamy o dużą intymność. Dzięki temu problem, z którym pacjenci się zmagają, mogą poruszyć tylko w gabinecie i zamknąć go w relacji lekarz – pacjent.

A co z osobami, które w mniejszym stopniu używają głosu w swojej pracy? Czy one także powinny dbać o swój głos?

AS: Tak, zdecydowanie tak. Kiedyś głos i potrzebę jego kształcenia kojarzyło się z zawodami, w których faktycznie jest on wykorzystywany na co dzień. Natomiast dzisiaj prawidłowe komunikowanie się i przekaz ustny za pomocą głosu są często miarą sukcesu zawodowego. Musimy się dobrze prezentować nie tylko wizualnie, ale także w kontaktach interpersonalnych. Musimy ładnie się wysławiać, mieć ładny głos. To jest obecnie niezwykle ważne. Krąg zainteresowania poza grupami stricte zawodowymi oczywiście się poszerza. Przychodzą też do nas osoby np. pracujące w dużych  korporacjach, recepcjoniści, pracownicy Call Center, czyli znów takie osoby, dla których głos stanowi narzędzie ich codziennej pracy. Generalnie o głos powinny dbać wszystkie osoby, które na co dzień się nim posługują, czyli tak naprawdę – każdy z nas. Głos jest najważniejszym elementem w naszej codziennej komunikacji. Ma niezwykle duży wymiar społeczny, komunikacyjny, czyli pełni tę podstawową funkcję społeczną. Nie zapominajmy też o tym, że głos jest cechą indywidualną, która zmienia się wraz ze starzeniem się całego organizmu. A przecież obecnie nasze życie wydłuża się, co przekłada się na to, że chcemy być coraz dłużej aktywni nie tylko życiowo, ale również zawodowo i poprawnie posługiwać się naszym głosem.

Chyba jednak nie wszyscy są świadomi konieczności dbania o głos.

AS: To prawda. Dzisiaj niestety ta świadomość nie jest jeszcze w mojej ocenie dostatecznie dobra. Znacznie lepsza jest oczywiście wśród osób, które pracują głosem. To jest oczywiste. Natomiast w społeczeństwie jest bardzo niska świadomość, a szkoda, dlatego, że wielu chorób można by uniknąć, gdyby poziom tej świadomości był wyższy. Niedbanie o głos prędzej czy później się na nas zemści, dlatego że szereg chorób w obrębie narządu głosu jest związanych z czynnością. Czyli np. wszechobecny stres, który nas otacza, za chwilę będzie zbierał żniwo. Ja już obserwuję na przestrzeni ostatniej dekady lawinowy wzrost zaburzeń funkcjonalnych o podłożu psychogennym, związanym ze stresem, pośpiechem w otaczającej nas codzienności. I niestety za chwilę będziemy zbierać tego jeszcze większe pokłosie. A w dobie Covidu, związanego z nim stresu i strachu „o jutro” wskaźnik zachorowalności na tego typu schorzenia będzie wzrastał. Dlatego warto zacząć dbać o głos jak najwcześniej.

 

 


FB_Medincus_Koronawirus_Poradnik_koronawirus_a_suplementy_diety.png
06/paź/2020

W programie „Koronawirus. Poradnik” (odc. 243) dr n. farm. Magdalena Beata Skarżyńska opowiedziała, czym są suplementy diety, podkreślając przy tym mocno, że nie minimalizują one ryzyka zachorowania na COVID-19 ani nie wzmacniają naszej odporności.

Postrzeganie suplementów diety jako sposobów poprawiających naszą odporność jest niewłaściwe. Dr Skarżyńska wyjaśniła, że jest wiele innych, znacznie skuteczniejszych metod dbania o własne zdrowie.  „Suplementy diety są produktami rejestrowanymi przez Inspekcję Sanitarną, ale nie mają one w swoim składzie właściwości leczniczych. Stanowią jedynie uzupełnienie normalnej diety. Właściwości lecznicze mają tylko i wyłącznie leki nazywane oficjalnie produktami leczniczymi.” – zaznaczyła dr Skarżyńska.

Przyznała, że zamiast sięgać po suplementy diety lepiej praktykować 5 zasad postulowanych przez WHO. „Są to: zdrowa dieta, która eliminuje potrzebę stosowania tych suplementów, aktywność fizyczna, odpowiednia ilość snu, unikanie używek oraz unikanie stresu, co jest chyba najtrudniejsze. To buduje naszą odporność. Suplementy diety mogą być uzupełnieniem naszej diety, natomiast jeśli ktoś ma duże niedobory witamin to i tak musi zastosować leki, a nie suplementy.” – dodała.

Zapraszamy do zapoznania się z pełnym materiałem. 


FB_Medincus_Koronawirus_Poradnik_koronawirus_a_badanie_słuchu.png
05/paź/2020

W programie „Koronawirus. Poradnik” (odc. 248) prof. Piotr H. Skarżyński opowiedział o wpływie koronawirusa na słuch pacjentów oraz o tym, jak ważna jest w czasach pandemii rosnąca w siłę telemedycyna.

Profesor przekonywał, by osoby, które chorowały na COVID-19, były poddawane badaniom słuchu. Badania te powinny nastąpić kilka miesięcy po wyzdrowieniu i po całkowitym zaprzestaniu terapii farmakologicznej. Należy sprawdzić, czy u ozdrowieńców nie doszło do uszkodzeń słuchu – w związku z bezpośrednim działaniem koronawirusa lub z powodu przyjmowanych leków. „Nie ma danych potwierdzających, że zakażenie COVID-19 powoduje trwałe uszkodzenie słuchu. Natomiast spodziewamy się – analizując to, co robi wirus z narządem węchu – że w odległym czasie może dochodzić do progresywnego pogarszania się słuchu, ale nie ma na to jeszcze twardych danych.” – stwierdził profesor.

Zwrócił także uwagę na to, że okolicą szczególnie narażoną na mnożenie się koronawirusa są gardło i krtań. W związku z tym w otolaryngologii została mocno zmodyfikowana dotychczasowa diagnostyka. Do tej pory wciąż są odkładane niektóre zabiegi. Staramy się nie ryzykować i nie przeprowadzamy operacji, które nie są pilne. Pacjenci są też wcześniej testowani. Wiele terapii możemy monitorować zdalnie, np. przewlekłe zapalenie zatok, aby nie narażać na ewentualne zakażenie zarówno pacjentów, jak i lekarzy czy personelu medycznego. Teleporady, które były prowadzone z dużym sukcesem, są nadal realizowane. Dzięki nim została zmniejszona częstotliwość wizyt. To, co się udało zrobić dotyczy także rehabilitacji dzieci, która jest teraz często prowadzona w domach. Te programy, które wcześniej były wynalazkami, produktami przyszłości, są obecnie stosowane w diagnostyce i rehabilitacji już niemal rutynowo, w szczególności dzieci.” – tłumaczył ekspert.

Zapraszamy do zapoznania się z materiałem.


Copyright by CSIM 2021. Все права защищены.

Copyright by CSIM 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Realizacja: X-Connect.pl
Cвершение: X-Connect.pl
Skip to content